יום חמישי, 7 בדצמבר 2017

הטיפול בדיכאון

כל טיפול הוא בראש ובראשונה סלילת דרך לריפוי עצמי, כלומר, 
להחזיר למטופל את יכולותיו לעזור לעצמו, להזכיר לגוף ולמוח את היכולות והאיכויות שלא היו בשימוש. 
ריפוי הוליסטי מציע לאנשים את האפשרות לזהות את הגורמים שהביאו לדיכאון שלהם ולטפל בשורשים של הסיבות ההתנהגותיות, הסביבתיות והרגשיות שגרמו לדיכאון, "כלי עבודה" אישיים מוצעים לשימוש עתידי.

הטיפול באמצעות שיחות עשוי להצביע על הסיבות שתרמו לדיכאון ולעזור להגיע להבנה, איזה שינויים יתרמו למצב, אילו היבטים אפשר לפתור או לשפר. 
הטיפול באמצעות נסיגה אל העבר, בעזרת דמיון מודרך עשוי לשנות דפוסי התנהגות וחשיבה הנלווים לרגשות של חוסר אונים וחוסר תקווה שמאפיינים דיכאון: המטופל מודרך ע"י המטפל אל עברו, אל מקומות וזמנים בהם המטופל מרגיש ששם נמצא המקור לרגשותיו, בזמן הזה, הוא חווה בעדינות מחדש את הארועים ולומד לגשת מחדש אל התחושות ולחוות באופן שונה את החוויה. 
התוצאה היא שיפור הקיום הרגשי והמנטאלי של המטופל. המטופל יכול לראות כיצד התמודד בעבר עם רגשות דומים לעומת ההתמודדות הנוכחית: להצביע על שינויים משמעותיים והתקדמות בדרכו האישית.

עבודה בעזרת הילינג אנרגטי תוביל את המטופל ותעזור לו להאיר נקודות מבט חיוביות יותר על החיים ולהזכר ביכולות הריפוי שלו, כך ייקל על המטופל להבין ולשפר דרכי התקשרות עם עצמו ולפיכך עם אנשים אחרים, השיפור יוביל לשינוי ולשיפור במצב הדיכאוני, ההבנה תופנם עד ללמידה של אי חזרה על טעויות. המטופל זוכה בתחושות של שליטה על חייו והנאה מהם, הוא לומד לבחור בחירות חדשות ושוב להנות מפעילויות.

לעיתים, בשלב החריף של הדיכאון, אין אפשרות להגיע ליצירת שיחה יוצרת או להבנות עמוקות ויש צורך בטיפול תומך: תמציות אנרגטיות שונות המותאמות לאדם ולמצבו , ניתנות למטופל במינון מתאים ועוזרות למטופל להגיע לרגיעה בזרם המחשבות ולהבנות. לאחר שיפור מסוים במצב הדיכאון ניתן להגיע לטיפול פעיל שעוסק הן בעולם הפנימי של המטופל, בדפוסי החשיבה וההתנהגות שלו והן בעולמו החיצוני: ביחסיו הבינאישיים עם הסביבה.

שיטות טיפוליות רבות מאפשרות עזרה לאנשים הסובלים מדיכאון: השיחות  עם המטפל יכולות לעזור למטופל להתבונן אל תוך עצמו ולפתור את בעיותיו דרך חילופי דברים, העלאת זיכרונות והתבוננות בעבר באמצעות דמיון מודרך, עבודה עם הילד הפנימי או האני שלי ממקום החוויה, היא דרך נוספת להתמודדות עם מקור דפוסי ההתנהגות או החשיבה. 

אדם שחווה תרחיש של דיכאון, רבים סיכוייו לחוות תרחיש נוסף. קיימות עדויות לכך שטיפול מתאים יכול להפחית את הסיכון להתרחשויות עתידיות או להחליש את עוצמתן. באמצעות הטיפול, יכול האדם ללמוד טכניקות להתמודדות עם הכאב או עם דיכאון עתידי.


לכם באהבה – זיו בת אור  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה